|
|
dew Heater |
Skicka svar
|
Sida 12> |
| Författare | |
MogensKH
Newbie
Blev medlem: 16 Feb 2009 Plats: Nordfyn Uppkopplingsstatus: Frånkopplad Inlägg: 38 |
Citera Svar
Ämne: dew HeaterSkickat: 09 Mar 2010 kl 20:21 |
|
Jeg har fundet en beskrivelse,af en dew heater,som ser spændende,og enkel ud.Så
nu tror jeg,at æsken med print stumper,skal findes frem.
MogensKH
|
|
![]() |
|
Mejer
Medlemsprofil
Sänd privat meddelande
Hitta ledamöter tjänster
Besök medlems hemsida
Lägg till på Kompislistan
Milky Way
Blev medlem: 20 Sep 2008 Uppkopplingsstatus: Frånkopplad Inlägg: 1079 |
Citera Svar
Skickat: 09 Mar 2010 kl 21:30 |
|
Hej Mogens Jeg har lige bestilt en Dew-buster i USA. Den ser ud som på billedet herunder. Havde også gang i tegninger for at lave en selv. Men prisen på et færdigt system var ikke så stor. Så jeg valgte at købe et færdigt anlæg. |
|
|
www.mizar-observatorium.dk
|
|
![]() |
|
Finn
Milky Way
Blev medlem: 13 Sep 2008 Plats: Assens Vestfyn Uppkopplingsstatus: Frånkopplad Inlägg: 1258 |
Citera Svar
Skickat: 09 Mar 2010 kl 22:15 |
|
Og ????
Følger der nogen forklaring med, eller er det bare en dims man også må eje, for at kunne udføre denne skønne hobby ?????????
|
|
|
TAK 102, Wiliams 80, EQ6 Montering, Qcam 5, Qcam 2 pro og Canon 400d og en fandens masse ledninger
|
|
![]() |
|
www.rigorigo.dk
Medlemsprofil
Sänd privat meddelande
Hitta ledamöter tjänster
Besök medlems hemsida
Milky Way
Blev medlem: 13 Sep 2008 Plats: Odense C Uppkopplingsstatus: Frånkopplad Inlägg: 2776 |
Citera Svar
Skickat: 09 Mar 2010 kl 22:17 |
|
ja grejluder er sjov hehe
|
|
|
Mvh.
Rigo Takahashi TSA102S SW10" Newton ED80PRO EQ6PRO Atik 314L monocam TrueTeck Filterwheel 8p Astrodon gen2 L R G B HA OIII SII 60mm Guidescope Qcam5 Guidemaster Maxim Deepskystacker |
|
![]() |
|
KSondergard
Groupie
Blev medlem: 17 Sep 2008 Plats: Danmark Uppkopplingsstatus: Frånkopplad Inlägg: 263 |
Citera Svar
Skickat: 09 Mar 2010 kl 22:20 |
|
Det var et ord jeg aldrig havde hørt før grejludere" hehehe Men det værste er da også at "gå ned" på udstyr
Gear, lir og piger. |
|
|
Sky-Watcher ED80, Sky-Watcher ED100, Lunatico 60mm guidescope, Qcam5 monocrome guide Cam, EQ6 Pro mount, Canon eos 450D. Mac OS X disciple
|
|
![]() |
|
www.rigorigo.dk
Medlemsprofil
Sänd privat meddelande
Hitta ledamöter tjänster
Besök medlems hemsida
Milky Way
Blev medlem: 13 Sep 2008 Plats: Odense C Uppkopplingsstatus: Frånkopplad Inlägg: 2776 |
Citera Svar
Skickat: 09 Mar 2010 kl 22:22 |
|
hehe
|
|
|
Mvh.
Rigo Takahashi TSA102S SW10" Newton ED80PRO EQ6PRO Atik 314L monocam TrueTeck Filterwheel 8p Astrodon gen2 L R G B HA OIII SII 60mm Guidescope Qcam5 Guidemaster Maxim Deepskystacker |
|
![]() |
|
Finn
Milky Way
Blev medlem: 13 Sep 2008 Plats: Assens Vestfyn Uppkopplingsstatus: Frånkopplad Inlägg: 1258 |
Citera Svar
Skickat: 09 Mar 2010 kl 22:26 |
|
Tror i ikke, at i to skal finde en anden tråd ( gradluder ) har man dog hørt magen
|
|
|
TAK 102, Wiliams 80, EQ6 Montering, Qcam 5, Qcam 2 pro og Canon 400d og en fandens masse ledninger
|
|
![]() |
|
Andreas
Medlemsprofil
Sänd privat meddelande
Hitta ledamöter tjänster
Besök medlems hemsida
Admin Group
Blev medlem: 04 Nov 2008 Plats: Sæby Uppkopplingsstatus: Frånkopplad Inlägg: 362 |
Citera Svar
Skickat: 09 Mar 2010 kl 22:38 |
|
he he, ja...... ved ikke hvad det er.... jeg ved bare at jeg må eje det!
|
|
![]() |
|
www.rigorigo.dk
Medlemsprofil
Sänd privat meddelande
Hitta ledamöter tjänster
Besök medlems hemsida
Milky Way
Citera Svar
Skickat: 09 Mar 2010 kl 22:49 |
Redigerad av www.rigorigo.dk - 09 Mar 2010 kl 23:09 |
|
|
Mvh.
|
![]() |
|
Bjørn T. Jønsson
Medlemsprofil
Sänd privat meddelande
Hitta ledamöter tjänster
Besök medlems hemsida
Milky Way
Blev medlem: 15 Feb 2009 Plats: Dokka, Norge Uppkopplingsstatus: Frånkopplad Inlägg: 1831 |
Citera Svar
Skickat: 09 Mar 2010 kl 23:10 |
Hvor meget setter det dig tilbage, som de siger i uniten? |
|
![]() |
|
Mejer
Medlemsprofil
Sänd privat meddelande
Hitta ledamöter tjänster
Besök medlems hemsida
Milky Way
Blev medlem: 20 Sep 2008 Uppkopplingsstatus: Frånkopplad Inlägg: 1079 |
Citera Svar
Skickat: 10 Mar 2010 kl 09:00 |
|
Hej Bjørn, den forstår jeg desværre ikke. Hva fanden Rigo, kalder du mig grejluder. Nå ja, det kan jeg leve med. ![]() I det her tilfælde er det dog, en stor nødvendighed. Efter 1 times visuel observation, kunne jeg ikke kigge igennem corrector pladen længere. Den var helt mælkehvid af dug, både indvendig og udvendig. Så varmeanlægget vil jeg nærmere kalde en nødvendighed, frem for gear lir. Rigo du keder dig, få så startet den klima debat. |
|
|
www.mizar-observatorium.dk
|
|
![]() |
|
www.rigorigo.dk
Medlemsprofil
Sänd privat meddelande
Hitta ledamöter tjänster
Besök medlems hemsida
Milky Way
Citera Svar
Skickat: 10 Mar 2010 kl 09:07 |
|
|
|
|
Mvh.
|
![]() |
|
MogensKH
Newbie
Blev medlem: 16 Feb 2009 Plats: Nordfyn Uppkopplingsstatus: Frånkopplad Inlägg: 38 |
Citera Svar
Skickat: 10 Mar 2010 kl 10:39 |
|
Hold da kæft mand
dug fra linserne på mit teleskop,og så ender det op med udtryk som "grejluder"det giver
associationer til en anden hobby,jeg med stor glæde har dyrket i mange år,men som jeg
p.g.a.min alder er gået lidt ned på HE HE.Jeg har selv kigget på en færdig løsning,men på
Folkepension,skal jeg spare sammen,et par år,eller ud og samle flasker,for at købe en,og
så kan jeg godt lide,at,lave tingene selv.
Mvh
MogensKH Redigerad av MogensKH - 10 Mar 2010 kl 10:40 |
|
![]() |
|
k_holst
Medlemsprofil
Sänd privat meddelande
Hitta ledamöter tjänster
Besök medlems hemsida
Senior Member
Blev medlem: 09 Sep 2008 Plats: Ebberup, Assens Uppkopplingsstatus: Frånkopplad Inlägg: 873 |
Citera Svar
Skickat: 10 Mar 2010 kl 11:22 |
|
Finn du har sådean en! Bare et andet fabrikat.
Men derfor skal du da ikke holde dig tilbage, bare køb
|
|
|
Mvh. Kim.
WO Megrez 110 ED, WO 66 SD, TS 8" Newton SkyWatcher EQ6 Pro Meade DSI Pro III, Qcam 5 mono |
|
![]() |
|
Andreas
Medlemsprofil
Sänd privat meddelande
Hitta ledamöter tjänster
Besök medlems hemsida
Admin Group
Blev medlem: 04 Nov 2008 Plats: Sæby Uppkopplingsstatus: Frånkopplad Inlägg: 362 |
Citera Svar
Skickat: 10 Mar 2010 kl 20:54 |
|
uploads/169/Printing_DEW-BAND_heater-sch.pdf
Jeg lavede for nogle måneder siden et oplæg som jeg ville ha' lavet en dew band controller til. Nærmere bestemt efter MAF træffet
Idden var at have to seperate dew heaters, og udtag til 12V til feks. mount.
P.s. nogen der kan forklare hvordan man laver smilien med den store tommel?
|
|
![]() |
|
Bobo
Groupie
Blev medlem: 14 Sep 2008 Plats: Struer Uppkopplingsstatus: Frånkopplad Inlägg: 258 |
Citera Svar
Skickat: 10 Mar 2010 kl 21:56 |
|
Du skal bare bruge hurtig svar, her for neden
|
|
![]() |
|
Andreas
Medlemsprofil
Sänd privat meddelande
Hitta ledamöter tjänster
Besök medlems hemsida
Admin Group
Citera Svar
Skickat: 10 Mar 2010 kl 22:08 |
|
|
|
![]() |
|
MogensKH
Newbie
Citera Svar
Skickat: 10 Mar 2010 kl 22:23 |
|
Hej Andreas!
Dit kredsløb,er jo stort set identisk,med det jeg havde fundet,men det er smart,at lave
et kredsløb,til hver kanal,så de kan reguleres separat,og så et udtag til mountet.Har du
et billede,og beskrivelse,af varmebåndene,så er det noget,jeg vil kigge nærmere på.
Mvh
MogensKH
|
|
![]() |
|
Morten Brix
Medlemsprofil
Sänd privat meddelande
Hitta ledamöter tjänster
Besök medlems hemsida
Groupie
Blev medlem: 12 Sep 2008 Plats: Vipperød Uppkopplingsstatus: Frånkopplad Inlägg: 347 |
Citera Svar
Skickat: 10 Mar 2010 kl 23:08 |
|
|
|
![]() |
|
Bjørn T. Jønsson
Medlemsprofil
Sänd privat meddelande
Hitta ledamöter tjänster
Besök medlems hemsida
Milky Way
Blev medlem: 15 Feb 2009 Plats: Dokka, Norge Uppkopplingsstatus: Frånkopplad Inlägg: 1831 |
Citera Svar
Skickat: 11 Mar 2010 kl 01:10 |
Sorry, min fejl. I USA spør de "How much did that set you back?" når de mener at spørge hvor meget det kostet. set you back = sat dig tilbage (pengemessigt) |
|
![]() |
|
Skicka svar
|
Sida 12> |
| Forum hopp | Forum rättigheter ![]() Du kan inte skicka nya ämnen i detta forum Du kan inte svara på ämnen i detta forum Du kan inte radera dina inlägg i detta forum Du kan inte redigera dina inlägg i detta forum Du kan inte skapa omröstningar i detta forum Du kan inte rösta i omröstningar i detta forum |